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Dienstag, 7. August 2007

Breakout mit unterschiedlichen Bricks

Heute habe ich Breakout auf Version 0.3.1 aktualisiert. Neuerungen sind neue BrickTypes und BatModes.

Zitat aus dem ChangeLog:

* General: Added and implemented new BrickTypes:
* HARD_3 (gets HARD_2): a Brick that needs 3 hits to vanish
* HARD_2 (gets HARD_1): a Brick that needs 2 hits to vanish
* HARD_1 (gets NONE): a Brick that needs 1 hit to vanish (painted
differently from NORMAL for consistence with HARD_*)
* STONE (normally undestroyable)
* BOMB (gets NONE): a Brick that immediately destroys all Bricks next to
itself when hit
* SHOOTER (normally undestroyable): shoots a Shot with BallMode.NORMAL
up (like a shooting bat) when hit
* General: Added and implemented (with bugs, see below) new BatModes (they
must be set manually in the source code (in Breakout.loadLevel()), there
are no Specials that do that yet):
* GLUE: Lets Balls not release (unstick) themselves when they the Bat
* SINGLE_SHOOTER_NORMAL: shoots a single shot with BallMode.NORMAL up
when pressing the left mouse button
* DOUBLE_SHOOTER_NORMAL: shoots two shots with BallMode.NORMAL up when
pressing the left mouse button
* GLUE_SINGLE_SHOOTER_NORMAL: composition between GLUE and
SINGLE_SHOOTER_NORMAL
* GLUE_DOUBLE_SHOOTER_NORMAL: composition between GLUE and
DOUBLE_SHOOTER_NORMAL
Außerdem wurden noch einige Fehler beseitigt. Dazugehörige Specials und einiges mehr gibt es hoffentlich auch bald. Das jetztige Release ist also nur ein Zwischen-Release, wo noch einiges fehlt. Hoffentlich bringe ich vor dem Urlaub noch was nennenswertes weiter.